ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1,319

معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال

در دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی وجود دارد که قصد داریم در مورد این ابزارها صحبت کنم. در ادامه تمام ابزارها و روش‌هایی که در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند را به شما معرفی می کنیم:

1.بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست و جو (SEO)

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری در آن وجود دارد، سئو است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو می‌توانید هدفمندترین مخاطبین را داشته باشید. همیشه گفتم و باز هم می‌گویم سئو را با هیچ روش دیگر تبلیغاتی نمی شود مقایسه کرد.

مخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد، مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود. چون با توجه به نیازش شما را انتخاب می‌کند.

در این روش با بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می‌شود، سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می‌کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد.

سئو ابزار دیجیتال مارکتینگ

2.بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه ای است. فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا نه! در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید یا اینکه یک ویدئوی آموزشی تولید کنید.

در واقع در این روش محتوای تولیدی شما مثل یک قلاب عمل می کند. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می‌توانید آن‌ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می‌شود و بعد به شما اعتماد می‌کنند و  خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتواهای آموزشی تان ارتباط دارند می‌شوند.

در بازاریابی محتوا که زیر مجموعه‌ای از بازاریابی درونگرا است دیگر نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید و آنها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند. بلکه مشتری خودش با میل خودش به سمت شما می‌آید و خواستار محصولات و خدمات شما می‌شود.

تولید محتوا

3.شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

یکی از قدرتمندترین و تاثیر گذارترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی هستند. همانطور که می‌دانید کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل‌های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به سر ببرند.

در این شرایط راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی ویروسی می توانند بهترین بازدهی‌ها را برای هر نوع کسب و کاری بوجود آورند.

با این وجود شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال هایی است که از آن می توان برای بازاریابی دیجیتالی استفاده کرد. پتانسیلی که در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد، شاید در هیچ کدام از رسانه‌ها وجود نداشته باشد.

بازارایابی در شبکه های اجتماعی

4.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

هنوز هم ایمیل مارکتینگ در ایران جواب می‌دهد. این جمله را بارها به افرادی که درباره ایمیل مارکتینگ حس خوبی ندارند گفته ام. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که هیچ کسب و کار موفقی را نمی‌توانید پیدا کنید که از آن بهره نگرفته باشد.

در واقع بازاریابی با ایمیل ابزاری است که موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین می کند. هرکسب و کاری با ایمیل مارکتینگ می تواند مخاطبان بیشتری را به مشتریان وفادارش تبدیل کند. این ثابت شده است. برای درک این موضوع می‌توانید به ایمیل‌هایی که سایت های بزرگ آخر هفته ها برای شما ارسال می کنند نگاه کنید.

ایمیل مارکتینگ هم دقیقا مثل بازاریابی محتوا مناسب برای هر کسب و کاری با توجه به هر میزان بودجه ای است. شما می‌توانید در ابتدا بدون هیچ هزینه‌ای از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. از طرفی مقرون به صرفه بودنش است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. بازگشت سرمایه بالاش هم خیال هر کسی که از این ابزار سومند استفاده می‌کند را راحت کرده است.

ایمیل مارکتینگ فقط به اینجا ختم نمی‌شود که صرفا شما با ارسال یک ایمیلی که در آن پیشنهاد خرید محصولی را با ارائه کوپن تخفیف 50 درصدی به کاربرانتان را داده اید! بلکه فراتر از این داستان‌ها است. با ایمیل مارکتینگ می‌توانید فروش‌های بی‌نظیری را در همان لحظات ابتدایی که کاربر تازه با سایت شما آشنا شده است ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی

5.بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)

بازاریابی چریکی بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و نوپا است. کسب و کار کوچکی که نمی‌تواند هزینه سنگین تبلیغات اینترنتی یا سنتی را بدهد، می‌تواند از روش بازاریابی چریکی استفاده کند.

در بازاریابی چریکی سعی می‌شود با کمترین هزینه بیشترین بازدهی دریافت شود. کسب و کار نوپای شما هیچ وقت نمی‌تواند در ابتدا با رقبایش مقابله کند. به همین خاطر به جای پول خرج کردن باید ایده خوب داشته باشید. با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای ارزان قیمت باید بتوانید بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

یکی از اهدافی که در بازاریابی چریکی دنبال می‌شود این است که به مشتریان فعلی بیشتر بها داده شود تا اینکه به دنبال مشتریان جدید بود. مشتریان فعلی می‌توانند برای شما پولسازی کنند. از مشتریان فعلی می‌توان برای جذب مشتریان جدید استفاده کرد. در این روش باید از آن‌ها استفاده ابزاری شود. مثلا با دادن هدیه به آن‌ها می توانید از آن‌ها درخواست کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.

در بازاریابی چریکی مهم نیست مردم درباره شما چه می‌گویند، مهم این است که مردم درباره شما می‌گویند. یعنی اینکه اسم شما دهان به دهان پخش شده است.

6.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

نمونه ای از اثر بخش ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی در گوگل است. از طریق تبلیغات گوگل هر سایتی می‌تواند یک شبه رتبه یک گوگل شود و خیلی زود بازخود قابل توجهی دریافت کند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکلی بابت هزینه‌های تبلیغاتی ندارند و خیلی سریع هم دوست دارد باز خورد خوبی دریافت کنند.

از دیگر نمونه‌های تبلیغات دیجیتال تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید است. در این روش تبلیغاتی با توجه به موضوع تبلیغ خود به صورت هوشمندانه مشخص می‌شود که چه زمانی و در چه مکان‌هایی تبلیغات شما به نمایش در‌آید. تبلیغات کلیکی فقط محدود به نمایش در سایت‌های بزرگ نمی‌شود. بلکه شما حتی می‌توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن‌های موبایلی نیز به نمایش در‌آورید.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی از جنبه‌های مختلف می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. اول اینکه شما از طریق رپورتاژ آگهی می‌توانید بک لینک‌های با کیفیت و دائمی دریافت کنید. دوم اینکه ممکن است از طریق لینک منبع ترافیک سایت شما بالا برود. سوم اینکه به برند سازی شما کمک می‌کند.

و در آخر که مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی است این است که به سئوی سایت شما بسیار بسیار کمک می‌کند.

یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان است. این روش را بیشتر در اپلیکیشن‌های موبایلی می‌بینیم. در این روش پیام‌های اعلان به صورت نوتیفیکیشن در موبایل‌ها ظاهر می‌شود. یعنی زمانی که شما در حال استفاده از گوشی موبایل خود هستید، تبلیغاتی به صورت پوش نوتیفیکیشن برای شما ظاهر می‌شود. این روش هم یکی از جدیدترین و بهترین روش های تبلیغات دیجیتالی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.