مزایای طراحی سایت واکنشگرا

1,210

مزایای طراحی وب واکنش گرا

صرفه جویی در هزینه

قبل از اینکه ویژگی واکنشگرا بودن (responsive) به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد، شرکت‌ها اگر می‌خواستند نسخه موبایل برای سایت خود طراحی کنند، برای هر نوع ابزار یک قالب خاص طراحی می‌کردند. تصور کنید اگر می‌خواستید مثلا برای ۳ ابزار آیپد، آیفون و کامپیوترهای معمولی قالب طراحی شود چه هزینه ای می بایست پرداخت می کردید. نکته جالب اینجاست که اگر روزی وسیله جدید به بازار معرفی و به سرعت فراگیر شود، باز دوباره باید هزینه جدید صرف شود تا برای این ابزار جدید، قالب طراحی گردد.

زیبایی قالب واکنش گرا آنجا خود را نشان می دهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود دارد، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست.

صرفه جویی در زمان

با توجه به تجربه ای که در زمینه طراحی سایت کسب کرده‌ایم می‌دانیم که همیشه “وقت” یکی از الویت‌های مشتریان است. زمانی که فقط با یک پروژه (در یک نوبت)، قالبی طراحی می‌شود که در تمام ابزارها با سایزهای مختلف به خوبی نمایش داده می‌شود، زمان به شدت کاهش خواهد یافت.

افزایش ترافیک سایت

امروزه اکثر کاربران اینترنت، با موبایل خود به وب‌گردی می‌پردازند. شما تصور کنید اگر سایتی در اختیار نداشته باشید که در ابزارهای موبایل به خوبی به نمایش در بیاید، تعداد زیادی از کاربرانی که می‌توانید داشته باشید را از دست می‌دهید.

جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری(Duplicate Content)

تصور کنید که دو نسخه سایت، یکی برای کامپیوترهای معمولی و یکی هم برای موبایل، در اختیار دارید. با توجه به اینکه این دو سایت، در اصل یکی هستند و برای نقاط مختلف مطالبشان هم یکسان است، روبات گوگل که هر چند وقت یک بار سری به سایت شما می زند پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان “تکراری” یا “Duplicate” می شناسد. در صورت اتفاق افتادن این موضوع رنکینگ سایت شما بسیار نزول خواهد کرد. اما در صورتی که شما یک سایت واکنش گرا برای تمام ابزارها در اختیار داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک سایت قرار خواهد گرفت و از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری خواهد شد. پس می‌بینید که داشتن قالب واکنش گرا شما را در امر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز یاری خواهد کرد و باعث می‌شود وب سایت شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست بیاورد.

تمامی صفحات شما یک آدرس (URL) دارند

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر نسخه موبایل جداگانه‌ای برای یک سایت داشته باشید و کاربری از طریق موبایل وارد سایت شده و لینکی را با دوست خود که با لپ‌تاپ کار می‌کند به اشتراک بگذارد چه خواهد شد؟ با طراحی واکنشگرا دیگر نگران نوع دستگاه کاربر سایت خود نیستید. لپ‌تاپ؟ تبلت؟ موبایل؟ یا حتی دستگاهی که هنوز وارد بازار نشده؟

مزایای سایت ریسپانسیو

به طور خلاصه می توان از مزایای طراحی واکنش گرا به موارد زیر اشاره داشت:

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی
  • توجه به توصیه گوگل برای داشتن وب سایت واکنش گرا
  • پیشی گرفتن از دیگر رقبا
  • کاربر پسند بودن
  • جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری (داشتن ۲ وب سایت یکی برای موبایل و دیگری برای دسکتاپ)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.